Jazz/Moderne Voksen/16+ (12) tirsdag/Prøvetime
Tilmeldingsfrist er overskredet
Jazz udspringer af den klassiske balletteknik, der er grundlaget for Jazz´ens videreudvikling af de spring, spark og drejninger, der kendetegner stilarten. Jazz’en har mange udtryk, der alene er afhængig af underviseren. På uddannelsen introduceres en bred variation, men med hovedvægt på en blanding af gammel Broadway-musical og moderne dans, med impulser fra både Bob Fosse og den elektroniske musikverden.

I Moderne arbejdes der meget med floor work og contract/release teknik. I Moderne lægges der vægt på overkroppen, som styrende for bevægelserne modsat ballet, hvor fødderne typisk fører an. Moderne henter inspiration fra alle stilarter med fokus på det følelsesmæssige udtryk. Der lægges vægt på improvisation, hvor eleverne danner deres selvstændige karakter. Improvisation indebærer også Partnering, hvor der trænes løft, samt Kontakt Improvisation, hvor man to og to følger hinandens impulser og bevægelser.

Det er muligt at købe én prøvetime pr. hold.

Prøvetimen giver IKKE automatisk plads på det pågældende hold, og er derved IKKE en garanti for, at det efterfølgende vil være muligt at kunne tilmelde sig det pågældende hold.

Tilmelding til et hold er først gældende, når eleven har betalt og tilmeldt sig holdet via vores holdplan og link til online tilmeldingsystemet Klubmodul.

25.09.2018
25.09.2018 kl. 19.45 - 25.09.2018 kl. 21.15
Stepz Dansestudie Østerbro
125,00 kr.